Până la ora 22.00, ora României, la secţiile de vot deschise în străinătate au votat circa 88.500 de cetăţeni români. S-a depăşit, astfel, numărul total de voturi, la primul tur, pentru românii care au ales preşedintele în anul 2004 (40.869) şi în 2000 (33.169).
Cel mai tânăr român din diaspora care a participat la scrutinul de astăzi este din Izmir, Turcia. Rămâi pe evz.ro pentru a urmări ultimele noutăţi despre votul românilor din străinătate. Prezenţa cea mai mare la vot s-a înregistrat în Italia, Spania şi Republica Moldova. Chiar dacă, în ţară, votul s-a încheiat, românii de la anumite secţii de vot din lume mai pot vota, până mâine, la ora 07.00 (21, orele locale)
La scrutinul din acest an, numărul românilor stabiliţi în străinătate este mai mare decât al celor care au votat la prezidenţialele din 2004. La ora 22.00, oficialii Ministerului Afacerilor Externe (MAE) estimau aproximativ 88.500 de voturi în urnele din diaspora, în contextul în care, în 2004, numărul total al buletinelor de vot a fost, în primul tur, a fost de 40.869.
Secţiile de votare cu cea mai mare prezenţă la vot sunt: Paris, Torino, Bruxelles 1 şi 2, Chişinău 1 şi 2, 4, Orhei, Atena 1, Dublin, Castellon de la Plana 1 şi 2, Milano, Torrejon de Ardoz, Zaragoza, Coslada, Londra 2 şi 3, Madrid 1 şi 2, Verona, Munchen, Roma 1, Viena, relatează ultimul comunicat al MAE.
Evz.ro aşteaptă opinia românilor din diaspora cu privire la aceste alegeri.
Votul în cele mai mari comunităţi de români:
- în Italia s-a depăşit numărul total al voturilor exprimate la scrutinul pentru prezidenţiale, din 2004, când au votat, la primul tur, 3.851 de români. Conform ultimelor cifre, estimate pentru ora 16.00, ora României, au votat 12.000 de români în Italia. MAE a trimis aici 167.600 de buletine de vot.
- În Spania, până la ora 14.00, ora României, votaseră peste 5.000 de români. În 2004, numărul total al voturilor nu a depăşit, în primul tur, 2.693. MAE a trimis în Spania 155.200 de buletine de vot.
- În Moldova, până la ora 17.00, au votat aproximativ 5.000 de români. La primul scrutin, din 2004, în cele 14 ore de vot (07:00-21:00), au participat doar 1.186 de cetăţeni români, în turul 1. În Republica Moldova, MAE a trimis, în acest an, 52.000 de buletine de vot.
Votul în Italia
Până la ora 16.00, aproximativ 12.200 de români au votat la cele 55 de secţii de vot din Italia. La orele prânzului, prezenţa în secţiile de votare tradiţionale din Roma de la Accademia di Roma şi Secţia Consulară a Ambasadei era aproximativ dublă comparativ cu ultimele două scrutinuri, conform MAE, care mai adaugă, conform ultimelor estimări, că în cele cinci secţii de votare din Roma, la ora locală 17.00, votaseră aproximativ 2.500 de persoane.
Votul în Spania
Până în ora 14.00, peste 5.000 de români au venit să voteze în Spania. Cei care locuiesc la Madrid au venit în număr mare la urne, astfel că în faţa Ambasadei României în jurul prânzului, se formase coadă, câteva zeci de persoane aşteptând să intre în sala unde sunt organizate cele două secţii de votare, cu numărul 228 şi 229.
Mulţi dintre ei declară că au venit să-şi exercite un drept, să voteze pentru îmbunătăţirea lucrurilor în ţară şi pentru reducerea numărului de parlamentari.
Cei mai mulţi dintre români au venit însoţiţi de copii, ori în grupuri de prieteni.
Cea mai mare prezenţă se înregistrează la Castellon, Madrid, Zaragoza, Alcala de Henares şi Coslada, comunităţile cele mai mari de români, iar cea mai redusă în Santiago de Compostela, Las Palmas şi Cordoba, unde şi numărul cetăţenilor români este mai mic.
Votul românilor în lume
Gheorghe Însurăţelu, în vârstă de 82 ani, locuieşte la 450 de kilometri distanţă de secţia de votare, dar cu toate acestea a fost primul votant din Brazilia.
Tinerii actori ai Teatrului Nottara : Irina Drăganescu, Sorina Stefănescu, Mircea Tudorache, Thomas-Nicolae Ciocsirescu , Şerban Victor Gomoi au votat la sectia 64 din Bonn, Germania. Românii au jucat, ieri seară, pe scena Teatrului din Köln, piesa „Romanţioşii“ de Edmond Ronstad, iar în acesastă dimineaţă au mers la vot.
Luni dimineaţă, la ora 07.00, ora României, îşi vor încheia activitatea şi ultimele secţii de votare, cele de pe Coasta de Vest a Statelor Unite ale Americii.
Ultimele urne de vot s-au deschis:
Ora 07.00, ora locală (ora 17.00, ora României): SUA (California, Washington, Oregon, Nevada)
S-a încheiat votul în:
* ordonare cronologică, de la prima secţie, închisă la ora 11:00, ora României
- Noua Zeelandă
- Australia
- Japonia
- Coreea
- Indonezia
- China
- Malaezia
- Filipine
- Singapore
- Thailanda
- Vietnam
- Kazahstan
- India
- Pakistan
De la ora 19:00, ora României, s-au mai închis urnele din:
- Emiratele Arabe Unite
- Georgia
- Armenia
De la ora 20:00, ora României, s-au închis secţiile din:
- Etiopia
- Kuweit
- Rusia
- Arabia Saudită
- Teatrele de operaţiuni din Afganistan şi Kosovo
La ora 21:00, ora României, s-au închis urnele de vot din:
- România
- Egipt
- Bulgaria
- Finlanda
-Grecia
- Israel
- Lituania
- Republica Moldova
- Africa de Sud
- Sudan
- Turcia
- Ucraina
- Belarus
- Cipru
La ora 22:00, ora României, s-au închis urnele de vot din:
- Algeria
- Albania
- Angola
- Belgia
- Bosnia şi Herzegovina
- Danemarca
- Germania
- Franţa
- Italia
- Kosovo
- Croaţia
- Luxemburg
- Macedonia
- Muntenegru
- Olanda
- Norvegia
- Austria
- Polonia
- Serbia
- Suedia
- Elveţia
- Slovacia
- Slovenia
- Spania
- Cehia
- Tunisia
- Ungaria
VOTUL ROMÂNILOR DIN DIASPORA, ÎN IMAGINI
Primul cetăţean din lume care a participa la alegerile de astăzi a fost în Noua Zeelandă, în Aukland. Votul a început aseară, la ora 21:10, ora României (ora 7.10 - ora locală) şi s-a încheiat azi, la ora 11:00 (21.00, ora locală).
Secţiile de votare cu nr.144 (din Canberra), nr. 145 (din Sydney) şi nr. 147 (din Melbourne), toate din Australia s-au închis astăzi, la ora 13.00, ora României. În Australia, votul a început de ieri seară, ora 23.00 (ora României) şi a durat până astăzi, la ora 13.00, ora României.
În total, pe baza estimărilor preşedinţilor secţiilor de votare în Australia au votat aproximativ 400 de cetăţeni români.
Primul cetăţean român care a votat la scrutinul din 22 noiembrie a fost la secţia de vot nr. 289, din Aukland, singura secţie de vot pentru românii din Noua Zeelandă.
Primul votant de la secţia de votare nr. 24 - Rio de Janeiro, Brazilia. Românii din această ţară au la dispoziţie două secţii de vot, la Ambasada României din Brasilia şi la Consulatul general din Rio de Janeiro.
Primul alegător din Astana, Kazahstan. Secţia de vot nr. 138 este singura organizată de MAE în Kazahstan.
Cel mai tânăr votant român, la Izmir. Secţia de vot nr. 247 din Turcia este una dintre cele trei deschise românilor din această ţară, alături de cele din Ankara şi Istanbul.
În Algeria, la secţia de vot din cadrul Ambasadei României la Alger, primul alegător a votat la câteva minute de la deschiderea urnelor.
Claudia-Iuliana-Margareta Cernea a fost primul cetăţean român care a votat la secţia nr. 41 din Copenhaga, Danemarca.
Primul votant în Japonia.
Radu Jugureanu este primul român care a votat la secţia de vot din Berna, Elveţia.
Alexandru Toma, în vârstă de 57 de ani, este primul român care a votat la secţia din Madrid, Spania.
Primul votant la München
La Dubai, primii votanţi au fost membrii familiei Bocoi, Florian şi Maria. Aceştia au votat în primele minute după deschiderea urnelor de vot. Secţia nr. 48, din Dubai, este una din cele două, din Emiratele Arabe Unite, alături de cea deschisă în cadrul Ambasadei României, în capitala Abu Dhabi.
Părintele Mihai Cărpeniseanu, primul român care a votat în Los Angeles
Laurian Pantaia, primul votant la Moncton, Canada
Primul votant în Mexic
Primul votant în Lagos, Nigeria
Primul votant - Secţia nr. 88, Marcellina, Italia
* Sursa foto: MAE
Rămâneţi pe evz.ro pentru a urmări votul românilor din străinătate
ŞTIRE PUBLICATĂ LA ORA 13.38 ŞI REACTUALIZATĂ LA ORA 21.00 şi la ora 02.30
CITIŢI ŞI:
Primul cetăţean român a votat la Auckland
Aglomeraţie la secţiile de vot din Republica Moldova
Votul românilor din diaspora merge la ...
Românii din diaspora nu sunt interesaţi de vot
Viena
Ma bucur foarte mult ca romanii din diaspora merg la vot. Am fost aici la Viena si este foarte multa lume, desi sunt sectii de votare si la Graz si Salzburg. Cei mai multi merg la vot pentru parlament. Oamenii sunt satui de atata dezastru cat este in parlament. Oameni care au fost votati pentru 4 ani de stat si dormit in parlament. Cea mai mare parte dintre parlamentari nu au avut nici o initiativa legislativa sau luare de cuvant. Ei nu sunt decat niste masini de vot in mana catorva politicieni, nu conteaza culoarea politica. Marea satisfactie a lor este ca primesc pensie de parlamentar, au girofar pe masina si timp de pierdut in parlament. VREM O VIATA MAI BUNA, DOMNILOR PARLAMENTARI! Si mai multa siguranta legislativa.
Graz
Noi am batut drumul din Klagenfurt pana la Graz pentrue a votam, 300km dus-intors. Am ajuns la ora 11:30 la sectia de votare si deja votasera 40 de oameni. Cand am plecat, ne-am intalnit cu alti romani venind incolonati la vot! La asa ceva chiar nu ma asteptam!:D Romanii au iesit la vot, sa speram ca au si votat bine!:))
Ati votat degeaba
In primul rind consulatele si ambasadele sint controlate in continuare de mafia PDL-ista, respectivii "diplomati" in post, fiind numiti de guvernul Boc. Deci ... Dar chiar daca votarea ar decurge corect, orice optiune aleasa, nu conduce la nimic, pt. ca RO nu ne mai apartine, economia, finatele, comertul, media, cultura, etc. sint in mina strainilor. In final se va alege un presedinte marioneta, care va aculta de ordilele unor "licurici" ca UE, NATO, FMI, BM, etc. Si cind te gindesti ca unii au facut sute de Km, cu masini, trenuri, etc., au stat la cozi, pt. a valida cacialmaua pe urmatorii 5 ani. Imi pare rau, sincer ...
Sunt MANDRU de romanii de afara
care au votat in numar mare, chiar daca nu la potentialul lor, sunt mandru de toti cei care nu au mai apucat sa voteze, data viitoare sigur vor vota.
- Nu pot sa uit cum marii nostri parlamentari care ne spuneau ca de ce am facut 300 de sectii de votare in strainatate ? ca data trecuta au fost la vot doar 23.000. BRAVO ROMANI !
- Sectiile din afara trebui suplinite, sau daca nu se mai poate (ca tot din cauza marilor nostri parlamentari nici guvern nu avem) sa fie mai multi oameni in sectiile de votare pentru ca eu cred ca in turul 2 se va depasi 150.000.
Personal am fratele in Spania si e pregatit sa mearga cu un grup de prieteni sa voteze, dar nu a vrut sa faca de doua ori un drum de 600 km dus-intors sa voteze, il va face o data in turul 2.
aaaaaaaaaaaaa
Prezentza romanilor la vot in afara tzarii este exact atat cat permite birocratia romaneasca. Daca fluxul continuu intr-o zi permite doar atatia votantzi la o circumscriptie electorala, cum sa voteze mai multi ? Ia faceti vot prin corespondentza sau macar vot in avans ca in alte parti, si o sa vedeti ca mult mai multi romani sunt interesatzi de soarta tzarii si eventual a rudelor ramase in tzara la discretzia hotzilor si comunistilor/securistilor si urmasilor lor.
Praga...
in Praga e o debandada totala.
O bataie de joc. Multi vin si dupa 5 minute pleaca dezamagiti de bataia de joc de acolo.
Pana si usa la intrare e inchisa.
Pur si simplu o bataie de joc. Nu am putut vota!
fara
Cu mai putini parlamentari nu poti avea o mai mare siguranta legislativa. O democratie ca a noastra are nevoie de un parlament bicameral! Sunt sigur ca un numar mai mic de parlamentari ne va costa la fel de mult.Oricum sumele cheltuite de aceasta institutie ,fie ele mici sau mari, nu incid deloc asupra economiei romanesti.Iar vi sa dat cu praf in ochi ; asta era acu' problema a mare!
Brno
la noua sectie din votare din Brno totul a decurs super si am fost f bine tratati :)
Brno rulez :-))
subscriu, corect si civilizat la Brno
in america tre sa iei avionul sa te duci la vot
ca aia de la mae nau facut cu votu prin corespondenta. adica america sa lupta sa va scoata din rahatul psd-pnl.
Brno OK
In Brno a fost OK . Totul a decurs rapid chiar daca am avut de completat si 2 cereri : una pentru referendum si una pentru presedinte .
Corect! :)
Si mie mi s-a parut super ok in Brno! Civilizat, usor de ajuns la sectia de votare, oamenii de treaba...
ce sa mai crezi cand....
in fata centrelor de votare si ma voi referi la cel din Bologna, Italia, trei autocare si alte cateva microbuze, isi asteptau calatorii electorali.Daca romanii au ajus sa scoata bani din propriul buzunar pentru a suporta costul autocarului cu care s-au deplasat la vot, inseaman ca, intr-adevar nationalismul a invins in fata egocentrismului national.Dar eu unul, nu pot sa cred iar faptele imi sustin parerea.Daca as zice ca acei domni care au coborat din autocare, au o anumita culoare si noi ii numim rromi, poate si dumneavostra o sa-mi dati dreptate.Unde esti tu, Tepes Doamne, ca punand mana pe ei...[instigare la xenofobie, veti spune!]Nu domnilor, pe mine nu ma deranjeaza ca rromii voteaza sau nu, e dreptul lor.Dar daca furati domnilor, lumea trebuie sa stie si fiecare sa judece cat si cum poate!Se fura, domnilor, se fura!
14 000 din 3 000 000. Nu-i rau, tovarasi!
Daca scad PERSONALUL AMBASADELOR, plus pilele lor, securistii infiltrati, studentii pe burse portocalii, amantele la cumparaturi, etc. ramin circa 10% DIN 14 000, deci 1400 de romani CARE AU VOTAT DUPA CUM I-A DUS CAPUL ( constiinta)... Pacat de benzina, tovarasi!...
Din Spania
Am fost pe la patru sa votez in orasul Alcala de Henares langa Madrid dar era coda mare si intr-o ora abia am inaintat, multi oameni nu mai vroiau sa stea la coada, prietena mea a plecat acasa eu am luat masina si am plecat in Guadalajara pt. ca stiam ca acolo sunt mai putini romani, asa ca acolo erau aproximativ 30 de romani la vot si am votat repede. Pacat ca nu se comunica intre sectii ca sa plece romanii de unde este coada mare spre alte locuri de votare, multi oameni se intrebau la coada daca in Guadalajara or fi multi romani, eu am fost la noroc si am votat.
te inseli!
Ar vota mult mai multi, insa iti dau exemplul Irlandei, unde mai bine de jumatate din cei care au mers la ambasada cu gandul sa voteze, au plecat mai departe cand au vazut ca au de stat la 2 cozi, in frig, ploaie si vant, pentru ca cei de la Ambasada nu si-au dat minimul interes ca oamenii sa fie feriti macar de vremea nefasta din Dublin. Asa ca, cel putin in Irlanda, numarul era dublu fata de cati au fost la vot, daca organizarea nu era tipic romaneasca...din pacate!
asa este Marius M
fff proasta organizare la Dublin, am batut drumul sa votez de 2 ori de fiecare data cite 40 km dus -intors dar de fiecare data am gasit o multime de oameni afara in ploaie.M-am lipsit.
la vot dupa 13 ani
anul acesta am hotarat sa merg la vot...ultima data am fost in 1996...m-am saturat sa vad inculti pe post de presedinte al Romaniei,unul care spune mereu Romania tara de tigani.....
La votat in Barcelona
Am stat 4 ore la coada la Consulat in Barcelona. In 2004 votasem in 5 minute!!! O brambureala cum nu s-a mai vazut. Pe la 9:30 ne-au bagat pe toti inghesuiti pe trepte ca sa nu ramana nimeni pe afara. A fost o ocazie nemaipomenita sa vorbim noi romanasii din Cataluña. Si unul din subiecte a fost desigur proasta imagine pe care o avem din cauza tiganilor, a furturilor, etc. Am ajuns gunoiele Europei din cauza unor putini, pentru ca marea majoritate suntem muncitori constiinciosi si tocmai de asta multi romani ne-am pastrat joburile pe timp de criza. In Spania se stie ca un roman munceste cat patru spanioli. Cati dintre noi nu am dori sa ne intoarcem...dar la ce? si mai ales penrtru cine? Cei care au facut copii aici sunt sigur ca vor ramane pentru ei. In fine, cu mult entuziasm si speranta am votat vreo 2-3 mii de romani la Barcelona.
dublin
nu stiu cand anume s-a intamplat asta .am fost si eu la ambasada din dublin cam pe la ora 10 si totul a decurs absolut normal si foarte repede . Era lume destula si da, afara batea un vant cumplit .
La 10 probabil...
Pentru ca lumea era inca la biserica la ora aia.Dar dupa terminarea slujbei, lumea a mers si a facut o coada pana in strada. Am vazut pana si preotul acolo la vot,deci e foarte probabil ca dimineata la 10 sa fie mai putina lume...
Canada
in Canada nu exista sectii de votare in zone din partea engleza:Calgary, Vancouver, etc.Nu mai vorbrsc ca serviciul diplomatic e sub orice critica.
Unde sa ma duc la vot?
Asa ca stau si ma uit cum va duceti de rapa tot mai mult si ma bucur ca am plecat din tara.
Ete na!
Si ma rog ce-ti pasa?? Ne ducem de rapa in orice colt al lumii...singuri
offf
interesant cum mae, s-a gandit la o sectie de vot in kazahstan, si nu la una de ex in vancouver canada, unde sunt cca 20000 de romani......pacat
ei ,ce intrebare
parca nu shtitzi care e orientarea in romanica?sa va amintesc,tovarasul iliescu,imediat dupa alegerea sa ca presedinte in noua romanica democrata,sa deplasat la moscova unde a semnat tratatul de prietenie si colaborare cu URSS,noroc ca,sau pacat ca,URSS nu a mai avut multe zile dupa aceea,ha ha ha
io am zis pas
consider ca nici unul din candidati nu merita atentia.
ungurul si vadim erau singurii cat de cat mai rasariti!!!...
primul e un om obisnuit si putin trecut prin viata pentru a il pune chiar presedinte. vadim un om erudit demn de toata stima, insa uneori cu accese otv-iste.
oricum mai mult decat sa iti iei lumea in cap si sa fi la 2000km de casa, ce sa faci?? dupa o grozavie ca asta sa votez tot fenomene gen baselu'
dupa cum gandesti...
...mai bine stai la 2000 de km si te si abtii de la vot. daca vadim e demn de stima atunci tu esti exemplul perfect pt dezavantajele democratiei: toti prostii au drept de vot!
bine ales!
...... de azi dimineata de patru ori am intentat sa votez, dar la coada de > 200 de persoane, majoritatea de aceiasi coloare tuciurie, unde te imbrinceste si se vb. urit, NU!
Am votat!
Din Filipine.
Mergeti la vot, altfel nu sperati sa se schimbe ceva.
Toronto, Canada
La ora 11 coada era pina jos in afara cladirii, asa ceva n-am mai vazut, au mai fost alegeri romanesti in Toronto insa acum se pare ca au venit foarte multi la vot.
tot din Toronto
Eu am ajuns in jur de ora 4pm (locala). Coada era in jur de 30-40 de persoane. M-am bucurat sa aud ca fusese foarte aglomerat mai devreme. M-a surprins faptul ca a trebuit ca completez doua declaratii (una pt presedinte si alta pt referendum) ca nu am mai votat si ca cunosc pedeapsa din codul penal pt aceasta infractiune(6 luni la 3 ani). Declaratia contine numele, seria din pasaport, CNP-ul si adresa.
De ce nu am citit nicaieri despre necesitatea acestor declaratii. Nu am mai completat asa ceva la celelalte alegeri. Este la fel peste tot in strainatate? Nu inteleg rostul.
Adevarat record,
Adica tipica fudulie si fandoseala romaneasca, din peste 2 milioane de romani care sunt afara e un record ca au votat 50000. Fain de tot.
Mai Adi
In conditiile in care diasporenii trebuie sa conduca in medie 200 de km ca sa ajunga la o sectie de votare, da! asta e o cifra remarcabila!!!
belgia
Am votat la Brussels, am stat la coada doua ore, lume multa de data asta ("tara mica mese putine").
Estimez 4000 de persoane la vot. Din pacate prea multi " basescieni" printre care multi tineri sub 30 de ani, nu-mi vine sa cred.
Poporul insa are intotdeauna dreptate.
Ah,poporul meu!!!
Deci este un nou record!!!!Romania nu are o evidenta a celor care traiesc in afara granitelor.Se scrie de doua milioane,dar bisericile de afara spun ca sunt peste 5 milioane.50.000 de voturi este un record????Este tragic!!!!
Intelege,
este record din punct de vedere statistic!!!! Adica cei mai multi votanti de pana acum! Asa se stabilesc recordurile: cel mai bun (in cazul acesta, cei mai multi) de pana acum!
Si sa vreau si nu pot
Nu am buletin si mi-a expirat pasaportul romanesc de 7 ani ! sunt tare neglijent.
Nu am votat
Nu locuiesc de mult acolo (nici nu o sa mai locuiesc) deci nu as putea face o alegere obiectiva. Nu vreau ca parerea mea subiectiva sa afecteze sperantele celor ce au votat.
vot 2009 diaspora
buna seara,eu locuiesc in Budapesta,sunt romanca 100%,din Bacau mai exact,si dimineata am fost la ambasada Romaniei din Budapesta pentru a-mi exprima votul,in speranta unei vieti mai bune acasa,in Romania.Totul a decurs in limitele normalului,insa ceva m-a deranjat mult:am intrebat daca pot sa-mi fac o poza in momentul in care depuneam foaia de vot in urna,si mi s-a raspuns sec ca nu se stie daca e voie,si mai degraba nu.mi-a parut destul de rau,pt.ca as fi vrut sa am o amintire de la votul 2009.mi s-a spus insa ca pot merge in alta zi la ambasada sa fac poze.poate cineva imi spune daca raspunsul celor din ambasada a fost unul corect?!referitor la dorinta mea de a face o simpla poza,o amintire doar.multumesc.
poze
La Brussels puteai face poze, cred ca e in functie de cum vrea seful.
La finis, 3 sarje amicale ( anonime,bineinteles)
Pt. X, din partea Matuskai Rossia, via Dan Spataru:
Sa stii, maicutza mea,ca port icoana ta,in fiecare gand oriunde si oricand...
Pt.Y, un zefir incarcat cu arome de titzei ..brut, prin intermediul Pompiliei Stoian:
Prieten drag, ne cunoastem de-o viata...imi aperi drumul in tacere, m-ai insotit la fericire si durere...
Pt. Z , din partea sistemului ticalosit ,care nu accepta nicicum sa devina o pata de grasime pe peretii portocalii ai istoriei:
Nu te pune , ba, cu melitzia , ca te baga , ba , la gherla,
la gherla ...
din Stockholm
Aproape ca am renuntat sa votez azi; am mers la ambasada dupa pranz si a trebuit sa stau la doua cozi pentru a putea sa votez (una pentru formularele de identificare si una pentru votare).
Ma gandeam ca s-au mai desteptat si cei de la ambasada traind intr-un stat civilizat, la nordul continentului, insa mi-am dat seama repede ca nu s-a lipit nimic de ei.
In era computerelor, ma gandeam ca or sa introduca datele de identificare in calculator ... nuuu, dupa ce ne-au pus pe noi sa le scriem in doua exemplare, le-au mai scris si ei in alte doua exemplare in camera de votare... de rasul curcilor...
In sfarsit, cand am vazut ca n-am pe cine alege pentru a spera intr-o reforma adevarata, am pus stampila pe toti si le-am scris pe formular ca vreau optiuni mai bune ...
Hmm... dar tu te-ai desteptat?
Citez: "In era computerelor, ma gandeam ca or sa introduca datele de identificare in calculator ... nuuu, dupa ce ne-au pus pe noi sa le scriem in doua exemplare, le-au mai scris si ei in alte doua exemplare in camera de votare...de rasul curcilor...
In sfarsit, cand am vazut ca n-am pe cine alege pentru a spera intr-o reforma adevarata, am pus stampila pe toti si le-am scris pe formular ca vreau optiuni mai bune ..."deci ai pus stampila pe toti si ai scris ca doresti optiuni mai bune...mai dar tare mult te-a mai desteptat Suedia aia a ta, cu care te tot dai mare atat... daca tot ai anulat votul desteptule, nu mai bine nu te duceai deloc si stateai acasa sa te ingrasi? Nu ar fi fost acelasi lucru? Le-ai spus celor de la comisia electorala ca doresti candidati mai buni, de parca ei ar stabili cine candideaza, alta grozavie desteapta pe care ai facut-o..mai si te mai i-a gura pe dinainte cat de grozavi sunt suedezii si cate ai de invatat de la ei, dar tu tare mult ai mai invatat de la ei
Bonn
in bonn a fost debandada si dezorganizare totala. Dupa mai bine de o ora de stat afara in frig la coada, am renuntat. nu mi se pare normal sa stau pe timpul si pe banii mei ca sa imi exercit dreptul la vot!
interesant...putinitica radbare
am ajuns la 7, pe la 8 si ceva am votat. Civilizat 90% tineri la coada, am mai schimbat o vorba cu "diaspora". "Constructorii" si capsunarii cred ca s.au imbulzit la amiaza.
hello
stie cineva unde-i sectie de votare in munchen?
Re: hello
la capatul liniilor de tramvai 17 si 18 in Effnerplatz.
pentru Dorel de Diaspora
Anti Gelu sau Dorel de Diaspora, nu-ti face iluzii....Tot capsunar esti si tu!
Vot in Philadelphia
Eu am votat in Philadelphia la biserica romaneasca.Am fost a 5 a pe lista de vot.Asta inseamna ca inaintea mea au mai votat 4 persoane pana la ora la care eu am ajuns adica in jur de 12.Dupa mine au mai aparut doi tineri.
Am intrat apoi in biserica.Acolo erau cu totul vreo 20 de persoane.Inseamna ca nu votasera caci altfel ar fi fost voturi mai multe.
Mi s-a rupt inima.Biserica noastra este tare saraca.
In Canada la fel,toate bisericile romanesti sunt tare sarace.
Ma uit si compar cu bisericile grecilor sau ale rusilor,polonezilor etc.
Nu toti au comunitati foarte mari in toate orasele despre care vorbesc dar au grija de bisericile lor.
Mare pacat.
La Torino
ore 12 o coada imensa; peste trei sute...am renuntat cu parere de rau
pacat
ca nu are si crin autobaza.
Lyon, FR
Si in Lyon a fost OK. Multa lume loc mic dar oameni primitori cei de la consulat. Felicitari.
Hollywood Florida prezenta numeroasa la vot
Am vota in Hollywood,Fl si totul a decurs bine!Era destula lume la vot si chiar am fost uimit de numarul mare de persoane care au votat!cred ca au fost cel putin cateva sute de alegatori!Voi merge si la turul 2!Avem puterea sa alegem pe cel mai bun dintre candidati!
Paris - 5 ore
Am stat 5 ore la coada la Ambasada Frantei, singura sectie de votare din Paris, iar la 20h00 inca mai era o coada lnga de cateva sute de metri. Oricum, nu-mi pare rau!
@Anca si toti din diaspora,
apreciez in mod deosebit gestul vostru de a merge sute de km si a sta ore in sir la cozi pentru a vota. Felicitari!. IN tara sunt cetateni care au urna la 50 m de usa blocului si nu se deranjeaza. Oricum, politicienii va raman datori, cum si noua, cu alta lege electorala si rezolvarea tuturor problemelor pentru ca si voi sa aveti conditii normale de a va satisface una dintre cele mai importante indatoriri cetatenesti, votul.
Paris : RUSINE!
Am stat in fiecare an la cozile interminabile de la Ambasada Romaniei la Paris si constat ca si acum in 2009 numarul stampilelor a ramas in Paris acelasi : 5!!!!!
Debandada totala, oamenii de la Ambasada stateau impasibili si cu mainile in san in fata a catorva mii de oameni care asteptau ore in sir (eu am stat 3 ore 45 min!!!) in ploaie sub privirile uimite si dezaprobatoare ale trecatorilor. Ar fi fost mult mai multi votanti daca li s-ar fi permis accesul la vot: din pacate jumatate din cei care ar fi dorit sa-si exprime dreptul au fost alungati de frig, ploaie si rusine. Inca o data n-am invatat nimic de la alegerile trecute si sunt convinsa ca si peste 10 ani aceleasi 5 stampile obosite ii vor astepta pe miile de romani constiinciosi. Iar eu cred ca voi fi tot aici, asteptand sa creasca numarul stampilelor sau sa treaca vremea lui Vanghelie....
record????
La cati romani se afla in afara tarii nu cred ca este un record.probabil sant si persoane care au ales sa nu fac sute de km ca sa-si exercite acest drept .In olanda au fost doar doua sectii de votare la Haga inteleg .Si Olanda e mare.
Paris : peste 4 ore
Paris , am stat 4 ore si ceva la coada , in ploaie , a fost intinsa pe 2 strazi , nu imi pare rau , i-am trimis pe unii parlamentari sa doarma in paturile lor , pe banii lor , nu ai mei .
Lyon
Intr-adevar, la Lyon spatiul a fost mic, multa lume, dar foarte ok cei de la consulat si foarte primitori. bravo lor! foarte bine ca lumea a venit sa voteze, speram ca si pt o schimbare in bine.
am votat In Dublin
Eu am fost la vot in Dublin...am fost tratat tare politicos...totzi erau amabili...ne asezau in fotolii din piele ..apoi pe rind , am votat. La urma ne-au zimbit si ne-au rugar , implorat sa nu plecam in romania ...even if..
Cu stima
WieWeet , Dublin
wieweet
si cred ca te-au(te-a) tratat si cu jameson sau guiness din partea statului irlandez drept multumire ca ai votat...
A fost OK la Toronto!
Am ajuns in jurul orei 11 si la 12 eram gata...
Coada la intrare era, de fapt, coada la lift, deoarece consulatul Romaniei la Toronto este la etajul 11 al unui building de office-uri...Pacat ca majoritatea celor de aici nu si-au dat interesul...Eu am reusit sa mobilizez inca 3 baieti, iar atmosfera in sectia de votare era clara: impotriva lui Geoana=Iliescu=Antonescu=Patriciu= Voiculescu=Vintu si alte pramatii...Bafta lui Traian Basescu si sper, ca in turul 2, sa ne mobilizam si mai multi pentru ca Romania sa nu cada definitiv si irevocabil in mina mafiei comunisto-petrolista! Sa speram ca vom scapa si de parlamentul RUSINII si ca Romania va putea intra, incet, incet in normalitate...
Brno
Si eu am participat in Brno, totul a fost ok. Ma bucur ca este sectie si aici si nu trebuie sa mergem pana la Praga sa votam . :)
Votantii din America
Votantii din Dallas suntem la vot si prin situl nostru romaniladallas punct com indemanam toata lumea sa faca la fel! Bravo tuturor resturilor de sectiuni si tuturor votantilor Romani din toata lumea!
Paris
La Paris sectia de votare nu era inchisa la ora 20h30(21h30 ora Romaniei).Am stat la rind 4 ore si jumate ...... Insa, au fost persoane care au plecat cind au vazut ce coada era. Intre ora 16 si 20h30 cred ca am fost 500 de persoane.
Poate era mai bine daca am fi avut 2 sectii de votare la Paris, insa sunt bucuroasa ca am fost numerosi.
Sper sa ne gasim si peste doua saptamini!
Paris
Confirm cele spuse de tine cu precizarea ca in jurul orei 15 randul de asteptare se etala pe 30 m in curtea ambasadei, pe inca 50 de metri cat inseamna de la poarta ambasadei pana la intersectia cu rue de l'exposition si pe inca 250 de metri pe rue de l'exposition.
Erau pe putin 1000 de oameni care asteptau cuminti sa le vina randul la vot. Felicitari acestor romani care au dat dovada de civism. Speranta pentru o Romanie mai buna nu este pierduta!
Ar fi cazul ca noul guvern sa ia in consideratie faptul ca romanii din strainatate merita sa fie respectati, merita sa li se asigure conditii decente pentru a-si exersa dreptul constitutional acela de a vota.
Solutii exista.
Canterbury, UK
Am votat la sectia 150 din Canterbury in Anglia. Am venit din Ipswich cu sotia si 2 prieteni. Erau ceva oameni care votau, in special tineri. La ora 13 votasera deja 75 de persoane acolo, in ciuda vremii nefavorabile.
Ma bucur tare !!!
Dl Basescu ! Nu sinteti perfect dar sinteti bun.
Cineva spune mie unde pot merge la vot in Oslo, Norvegia ?
Votul la Oslo
Sigur, sigur. Mergi pe bulevard, faci dreapta si mergi pana ajungi in Islanda. Acolo poti sa-l votezi linistit pe Basescu...:)))
Mai bine stai aks
Daca cauti sectia de votare sa-l votezi pe Basescu mai bine stai aks ca pierde alegerile anul asta,nu-ti irosi timpul,du-te bea o bere cu focile.
sectia de votare din Berna
Sectia de votare din Berna a fost foarte bine organizata. In 5 minute am votat. Mai greu a fost cu drumul, am facut 4 ore dus-intors, insa nu-mi pare rau. Daca nu ne exprimam opinia de ce mai avem pretentii sa se schimbe ceva?
Votul la Montreal
La Montreal, la sectia de vot de la Consulat, dimineata la 9 - 9.30 erau 20-30 de persoane. Civilizat, liniste, totul a decurs OK.
La Montréal
Am votat pe la 10 si ceva in Montréal si mi s-a parut bine organizat. Nici nu era multa lume ce-i drept.
Si eu am fost surprins ca trebuit sa completez doua formulare inainte de vot. Ma asteptam sa fie un proces online.
Si inca un amanunt interesant: Consulatul din Montréal nu accepta decat cash pentru legalizari si alte operatiuni consulare. Nici un card nu e valabil aici !!! Mi s-a spus ca din vina unor conationali care au platit cu carduri clonate. Ma rog... Sau poate comisioanele bancare au destabilizat bugetul MAE...
Stuttgart
La Stuttgart am stat la coada ca pe vremea lui Ceau'. Membrii sectiei de votare au fost ok... dar sa stai doua ore la coada in rand si cu bijnitzari, muncitori si alti oameni dubioshi... sorry.
A-ti fi putut sa mai puneti inca o cabina de vot draga comisie electorala!!! (A da...! La atatea ore de asteptare ar mai fi nevoie si de o cabina de toaleta pentru exersarea votului .... binentzeles).
"A-ti"
Muncitorii sint oameni dubiosi pt matale,da....oare cu ce te ocupi? Esti f'un 'telectual? Nu prea cred;daca erai, ai fi stiut cum se scrie corect pe romaneste....
Esti nesimtit
Si eu am voat la Stuttgart si am stat doua ore la coada cu toti ceilalti romani care voiau sa voteze ( unii schimbarea,unii hotia).M-am bucurat sa vad conationali,sa aud vorbindu-se romaneste in jurul meu iar cei pe care tu-i numesti dubiosi sau muncitori erau romani cu mainile batucite de munca pe santierele din Germania.De ce n-ai plecat daca atmosfera era "irespirabila pentru tine"?
München
Am ajuns la Consulat pe la ora 5 dupa amiaza (dupa ce am condus peste 200 de km) si am ramas cu gura cascata sa vad coada pana in strada!
Organizare buna, ritmul insa putin cam lent si nu inteleg de ce desi erau 4 cabine de vot, in sala puteau intra/vota numai cate doua persoane!
In rest: atmosfera calma, cu accente joviale, multi tineri cu copii mici dupa ei, ce mai incoace si incolo, a fost civilizat si frumos, un exemplu ca am invatat sa ne exprimam demn dreptul la vot si mai les ca intelegem semnificatia lui!
One last thing: mai erau cate unii care incercau sa faca oarece atmosfera, ba ca nu inteleg ce-i cu referendumul asta si cui i-o fi venit ideea... a fost o placere sa vad ca au fost ignorati demn si tot ce au reusit sa obtina au fost zambete ironice!
vot la Bruxelles
Apreciez ca foarte putine cele 75.000 de voturi,deci nu poate fi considerat un record ,raportat la nr.de romani din diaspora,ci poate numai comparativ cu participarea romanilor la vot,cu alte ocazii.
De exemplu,anul acesta,am constatat personal ca la Bruxelles,cu ocazia alergerilor pentru parlamentul european,numarul votantilor a fost de ordinul zecilor,deci extrem de mic.
Astazi la Bruxelles, la Ambasada erau 2 sectii de votare,iar coada din fata Ambasadei a inceput de dimineata si a continuat pana seara tarziu.
Am avut marea bucurie sa constat ca 95% dintre cei ce votau erau tineri ,deci inca mai exista ...o speranta pentru Romania!
In Belgia,romanii au mai votat la Liege si Anvers.
La ora 17,30 cand am votat eu,afara era deja intuneric si la fel si in cele trei cabine de vot ale sectiei.
Deci,din punct de vedere organizatoric,se putea mai bine !N-ar fi fost o mare risipa,daca instalau lumina in cele 3 cabine de vot.
Stuttgart (Germania)
Noi am votat la Stuttgart. Organizare ok, cu exceptia ca nu au fost decat 2 urne, se puteau mai multe! M-a impresinoat nr. mare de oameni, nu am vazut atat de multi romani la un loc in Germania pana acum. Am avut de asteptat ca. 2 ore, dar a meritat. Pentru prima oara cineva s-a gandit si la noi, Romanii din SV Germaniei. Dar asteptarea a fost ok, la caldura ;), personalul foarte amabil si profesionist.
Ne vedem la turul 2. Prin referendum, clasa politica din Romania a primit inca o palma pe obraz. Romania trece de la un sistem bi- la unul monocameral, iar numarul de parlamentari scade la 300. Pentru prima oara dupa 1989 cetatenii au dat un vot de blam CLAR intregii clase politice, cu presedintele nedem de noi in frunte. Chiar daca asta ne aduce mai aproape de o republica prezindetiala, astfel spre mai putina democratie in Romania. Dar, ce ințelege oare electoratul roman din democratie? (intrebare retorica).
Nu urne,cabine
Voiai sa spui ca la Suttgart erau doar doua CABINE de vot,nu urne,ca urne erau trei : pt presedinte, pentru reducerea nr de parlamentari si pt Parlam. unicameral. Am votat si eu la Suttgart si am fost neplacut surprinsa sa aud in jurul meu ca romanii nu stiu face diferenta intre cabina de vot si urna.Multi se intrebau indiganti "Da de ce sunt numai doua urne"? Sunt sigura ce astia erau votantii lui Base ha ha ha!
La Canada...
Prin zona, pe aici, s-au primit apeluri de la persoane necunoscute (dar bine intentionate, "de bine" chiar) din Romania prin care se recomanda stampilarea tov. M. Geoana. Ce sansa ca au scazut tarifele la apelurile internationale...
Grecia
Eu si prietena am votat la Consulatul de la Salonic. Si la noi a durat ceva timp, deh, doar 2 cabine, eu eram la 122-lea pe la ora 14.00. Dar oricum organizare buna, personal (ca intotdeauna) amabil. Timpul trece repede, mai socializezi cu unul, cu altul. Celor care comenteaza de raportul 2 milioane de romani in strainatate si numai 75.000 prezenti la vot le recomand sa practice ei sportul deplasarii la vot: anume sa mearga de la locuinta lor la 200 - 400 km departare pentru a vota. Si apoi sa poseteze comentarii. Uitati ca suntem in tari straine unde sectiile de vot nu-s la tot pasul ca in Ro.
vot in Olanda
Am stat cam 40minute la Haga. Doua "sectii" de votare in mica ambasada a Romaniei. Pana la ora 2 si ceva votasera ~ 400 de oameni. O sa merg si la turul 2
Voi avea ultimul cuvant de spus
Daca la alegerile precedente am fost primul roman de la consulat care a votat, acum voi fi ultima persoana ce v-a vota la aceste alegeri. Voi vota luni dimineata la ora 6:59 ora romaniei, la o sectie de votare de pe coasta de vest a SUA.
stuttgart,germania
300 km,dus-intors,dar s-a meritat,din discutile avute,se pare ca majoritatea au votat pro base,am ramas placut impresionat de decenta,rabdarea si hotararea de a vota a celor prezenti in ciuda unei asteptari de peste 2 ore!se vorbea de manipularile mediatice din romania indreptate impotriva lui base,interesant cum romanii din afara tarii nu se lasa dusi de nas de presa aservita!interesant faptul ca diaspora si ardealul voteaza cu predilectie "BASE" VAZAND IN EL SANSA REFORMARII SI MODERNIZARII ROMANIEI!o sa vin si peste 2 saptamani,o sa fim si mai multi atunci,sper intr-o organizare mai buna si o reducere atimpului de asteptare
Cea mai tare bomba
Norica, cea mai mare facatura de liberal pe care am vazu-o vreodata, a iesit cu manipularea ca vezi Doamne in strainatate lumea vine cu microbuzele si autocarele la vot.
- Ma fratilor romanii de afara, merg sute de km la vot, cu ce ar trebui sa mearga la vot: cu bicicleta sau pe jos ?
- Norica asta e europarlamentar si insulta tocmai romanii din afara, mai are practic sa le impuna sa vina la vot cate 500 km dar numai cate unul si cu masina personala, eventual sa nu admita masini care sa nu consume peste 15%, ca de Patriciu, benzina, etc.
- Aberez si eu cum abereaza unii.
- Intr-adevar cand se insinueaza ca se fura voturi in strainatate, o fac pentru ca Basescu ii zdrobeste pe restul pe voturile celor de afara.
Ardelenii nu voteaza "pro Base"
Ardelenii nu voteaza "pro Base",numa cei prost informati si care se lasa INCA imbatati de discursurile populiste ale lui si clicii lui.Sunt din Ardeal si am votat ANTI BASE.este scopul pentru care m-am prezentat la vot la Stuttgart si pt care am sa ma reintorc pe 6 dec.
alegeri prezidentiale 2009 paris
Si romanii din paris au mers la vot.....Am fost fff multi, si organizarea a fost proasta: s-a stat aprox. 5-6h la cozi infernale, care ne-au dus pe toti cu gandul la cozile pentru paine, ulei, lapte etc dinainte de revolutie:) A fost frig, a plouat, dar majoritatea nu s-au dat batuti: cu umbrele imprumutate uneori de la trecatori, cu cate o cafea "à emporter" de la cafeneaua din colt, am rezistat curajosi pana la sfarsit...Pacat insa pentru cei care au asteptat ore in sir, dar pana la urma nu au putut intra deoarece trecuse de ora 21h....Speram ca la turul al 2lea sa fie mai bine, sa se deschida macar 2 sectii la Paris. Au fost doar 5 stampile pentru mai mult de 1000 de oameni!!!
De rasul curcilor!
Am hotarat sa votez si eu la Ambasada in Dublin.Vremea era tipic irlandeza, cu ploaie si vant puternic, insa organizarea la ambasada era pur romaneasca: cozi pana in strada si oameni care asteptau in ploaie, frig si vant sa-si exprime optiunea electorala. A trebuit complectat un formular prin care probai ca nu ai mai votat, desi sunt sigur ca cei cu autocarele, din tara, nu au trecut prin asa ceva. Responsabilul cu ordinea la ambasada avea o "uniforma" compusa din pantofi, pantaloni de stofa, bluza de trening si sapca. Va dati seama ca de el te lovesti prima oara cand mergi la ambasada, asa ca imaginea Romaniei in Irlanda este in "siguranta". Dupa ce am stat destul in frig, am ajuns si noi sa votam.Acum asteptam rezultatele... Toti am fost sa votam cu gandul la o schimbare care sa ne faca sa ne intoarcem in tara;asta isi doresc cei plecati afara....majoritatea!
Am votat cu simtul responsabilitatii
Am votat! Am votat la Treviso. Am continuat pe aceeasi linie coerenta pe care ma orientez de doi ani. Am sentimentul datoriei indeplinite. Si indeplinite bine. Daca nu as fi mers la vot, asa cum imi propusesem, nu mi-as fi iertat-o niciodata!
Nu am reusit sa obtinem schimbarea. NU INCA. Mai sper si mai cred! Nu in orice fel de schimbare. Ci in aceea mai buna. Nu ne mai putem permite sa facem experimente paguboase! Le-am facut deja pentru prea multa vreme: 20 de ani! Gata! Trebuie sa fim mai responsabili IN DECIZIILE NOASTRE, IN ALEGERILE NOASTRE, IN NAZUINTELE NOASTRE. La ora 20:45 am fost alegatorul cu numarul 822. Trist! In provincia Treviso sunt totusi foarte multi romani...
Cele doua doamne care distribuiau formularele si stampilele ziceau ca ele nu ar fi trebuit sa semneze formularele acelea pe care toti am declarat ca nu am votat si la alte sectii de votare. Zicea una dintre ele ca, facand parte din comisie, pentru ele este divers... O fi adevarat?
Am votat cu responsabilitate
... continuare:
Ca... cica oricum se stie ca nu s-au miscat de acolo ziua intrega... Eu ma intreb : dar in comisia asta, cate persoane au fost initial? Si daca au fost mai multe unde s-au topit la ora 20:30 cand am ajuns eu la sectie? Nu trebuiau sa ramana cu totii pana la ultimul alegator, pana la ultimul moment? Erau vreo 7 (sau 8?) cabine, 5 stampile, 2 doamne si 1 domn care distribuia declaratiile... Foarte ciudat! Duduita mai tinerica afirma ca este chiar multumita de experienta asta cu votarile pe care a trait-o ieri...
popeye
votati, baieti sa il dati jos pe marinar
DESI POPEYE M-A DEZAMAGIT...
...n-o sa-l las pe ticalos sa "zboare" de la Cotroceni... Next time o sa ma duc sa-i dau "la Gioane" Prostanacului de o sa se duca n' pustii la Moskwa in voiaj de nunta cu ilici-kgb... Doar n-am inebunit sa las PSD-ul inapoi la furat... Aia FURA nu se incurca... Ii este cuiva dor de Bombonel prim-ministru?? Hai ca ati uitat cum a fost porkozauru... El si "uouoale" lui...de eunuc.
pt cei din DUBLIN
Eu am votat de dimineata la 7.15.erau cam 7 persoane inaintea mea.totul a decurs normal si rapid,dar daca voi va ducetzi toti la ora 12 normal ca e coada.mergeti fratilor de dimineata la 7.00 sa vedeti ca nu dureaza decat 5 minute.
Nu mi-a stat mintea...
..ca la 4 noaptea cand am iesit de la munca sa ies la ocazie sa ma duc in Dublin sa fiu acolo la deschiderea sectiei de votare! E cea mai penibila sugestie pe care ai facut-o, avand in vedere ca nu toti votantii au fost din DUBLIN, ci au venit de mai departe. Dar e mai usor sa pui oamenii sa doarma la usa ambasadei decat sa-si dea ambasada interesul si sa faca mai facila votarea.
FLORIDA unde voteaza?!
Vreau sa ma duc pentru turul II. Sunt aproape de Orlando. Stie cineva unde pot vota ?
In Hollywood, FL...
Cea mai apropiata sectie de votare pare sa fie cea de mai sus.
pentru sergiu
si eu am votat in dublin pe la 10 si totul a fost mai mult decat ok. probabil ca la ora pranzului a fost mai multa lume , este si motivul pentru care a ales ora 10 si nu 12 sau mai tarziu.Cititind toate comentariile ma gandesc daca nu cumva si in restul europei a fost cam aceeasi situatie adica romanii s-au imbulzit cu totii pe la pranz , dupa care au postat dezamagiti despre lipsa de organizare . haideti sa nu ne mai plangem atata si sa fim noi insine mai organizati in turul 2
Unde pot vota ?
Nu stiu unde pot merge la vot in Florida. Intre Miami si Pompano Beach daca se puteti sa imi gasiti o sectie de votare.
Va multumesc anticipat,
Emilia Stowe
alegeri
eu am votat la bologna pe la ora 10,30 am ajuns la consulat,erau vreo 50 de persoane la coada si un card de rromi afara veniti cu autocare si masini proprii...m-a mirat interesul mare al rromilor si al romanilor care sunt plecati ca mine de mai bine de 10ani si care inca mai spera intr-un trai mai bun...si carora li s-a acrit de strainatati...organizarea tipic romaneasca cu cozi,hartoage,etc dar linistita cel putin pana ora 12 cand am iesit eu,la acea ora stateau la coada vreo 200 de persoane si erau cam galagiosi...organizarea extrem de proasta si multi au renuntat sa mai voteze,PACAT!insa cei din consulat sau comportat civilizat si totul a decurs normal...nu cred ca voi mai vota in turul 2 pe 6 decembrie dat fiind rezultatele:basescu-mocaltan,geoana-securist...romania are nevoie de oameni noi cu mentalitate pragmatica si nu de visatori...personal nu cred ca se va mai schimba vreodata ROMANIA imi pare rau...mult succes,fratilor!
Sacramento, California, USA
Am ajuns la sectia de votare Sacramento in jur de ora 15.00 locala la sectia de votare. Inaintea mea votasera cel putin 30 de persoane (pe pagina unde am semnat). Dupa mine au sosit 2 familii si din cate am inteles a venit destul de multa lume. Am completat si eu doua formulare, declaratii pe proprie raspundere ca nu am votat si nu voi mai vota inca o data pentru turul I si referendum.
Lumea este foarte cumsecade, si s-a votat in 2-3 minute. Locul este insa un pic izolat si singurul semn clar ca este o sectie de votare este un steag romanesc pe geam. Am mers cu masina 80 km dus, 80 intors ca sa pot vota. Rusine celor ce nu se pot deplasa pana in coltul strazii!
Pt cei ce au votat o bere rece
...ofer si dus.......la anul dau mai mult ca am.....votati Basescu
votare
In Atlanta a fost decent . Am votat aproape de ora 7pm si era liniste . Oameni amabili si putin obositi dupa o zi lunga in care spuneau ei ca au fost super ocupati in general dupa-amiaza . Cei mai multi din diaspora cu care am vorbit astazi asteapta sa mearga sa voteze in turul doi astazi nu prea s-au inghesuit
Houston, Texas
am ajuns acolo la aprox. 1:30, ora locala. spre deosebire de alte evenimente (slujbe religioase, botezuri, parastase, sesiuni electorale anterioare), azi chiar a fost parcarea plina pana la refuz. am facut ceea ce nu fac niciodata: am stat linistita la "coada", fara sa ma plictisesc, fara senzatia de pierdere de timp, fara sa ma batai de pe un picior pe celalalt. procedura de inregistrare (semnarea a doua declaratii de respectarea legii electorale, respectiv neparticiparea in procesul electoral la o alta locatie, in acelasi scrutin) s-a desfasurat dupa canoanele cele mai stricte, la modul cel mai profesional cu putinta: explicatii in detaliu ce este si la ce foloseste fiecare buletin in parte;
Houston, Texas *
asistenta in completarea celor doua declaratii (in sensul indicarii rubricilor de completat, pentru persoanele in varsta, cu probleme de vedere). am votat mai intai Basescu, apoi DA si DA. am iesit din cabina de vot, am spus frumos la revedere si am plecat dar, de emotionata ce am fost si de multele griji pe care mi le-am facut in ultimile ore (asta noapte n-am prea dormit, se crapa de ziua si eu cotrobaiam internetul), am uitat sa semnez cele doua tabele de confirmare si sa-mi iau indarat pasaportul romanesc. ceva ma face sa cred ca daca faza asta mi s-ar fi intamplat la unul dintre centrele de votare din Bucuresti, nu s-ar fi gasit nimeni care sa alerge dupa mine, la iesire, sa-mi atraga atentia ca... in fine.
dreptul la vot "PARIS"
a-ti exprima optiunile politice este un drept obtinut prin varsare de sange daca va mai aduceti aminte de '89,dar se pare ca au uitat romanii! pacat! am stat la ambasada de la paris 5 ore,nu m-am plans de ploaie si de frig si nici de km strabatuti! am socializat cu concetatenii romaniei! o mare intrebare-mi pun! cat in procente din votul valid exprimat a avut traian basescu deoarece 99% din noi cei pe care ne intereseaza soarta romaniei am votat pt mentinerea presedintelui in exercitiu! cat in procente?
daca este sub 90% clar ca ne-a scapat ceva la care nu ne-am gandit! frauda in diaspora?
sper dragii mei sa avem minte si rabdare si in turul doi si sa ne vedem acolo!!
Votarea la Stuttgart
a decurs bine datorita faptului ca suntem obisnuiti cu asteptatul la rand la inca.Doar doua cabine de vot,zeci de oameni asteptand in picioare,unii cu copii mici dupa ei,fara existenta macar a unui automat de cafea sau suc,fara toaleta.
Am avut placuta surpriza ca la plecare sa-l zaresc si pe Cipri Marica de la Vfb Stuttgart,asteptand cuminte la rand,ca tot omul,sa poata vota.
de ce acte am nevoie sa votez in Stuttgart?
De ce acte am nevoie ca sa votez in Stuttgart???
de ce acte am nevoie sa votez in Stuttgart?
De ce acte am nevoie ca sa votez in Stuttgart???
comentariu alegeri prez.
Am votat pentru prima oara in afara tarii (Varese-Italia) unde am avut sectie de votare.Totul a decurs foarte bine si ma bucur foarte mult ca noi cei din diaspora am facut DIFERENTA.fELICITARI TUTUROR!