ROMÂNIA A ALES
Turul II
Jurnal de campanie
Turul I
Militia alegerilor
Stiri
Avere
Prezidentialele in imagini
Declaratii memorabile
Poiana lui Iocan
Profilul candidatului
Mandat de presedinte
Sondaj comandat de EVZ
Eu cu cine votez
Autentificare
User:
Pass:
Inregistrare | Login
53, 52% DINTRE ROMÂNI AU VOTAT LA ALEGERI. REFERENDUMUL VALID
 
Duminică, 22 Noiembrie 2009
Prezenţa la vot la alegerile prezidenţiale, la nivel naţional, înregistrată la închiderea urnelor, a fost de 53,52%. Referendumul a fost validat, în condiţiile în care la acest scrutin s-a înregistrat o prezenţă de 50,16%.

În Bucureşti prezenţa la urne pentru alegerile prezidenţiale era la ora 21.00 de 50,09 % din cetăţenii cu drept de vot, în sectorul 1 înregistrându-se o mai mare pondere, în timp ce cea mai mică a fost în sectorul 5, a anunţat, duminică, Biroul Electoral Central.

Potrivit lui Marian Muhuleţ, purtătorul de cuvânt al BEC, în mediul urban, prezenţa la prezidenţiale, la ora 21.00, era de 51,50%, iar în rural era de 56,30%.

Cea mai mare prezenţă la vot, până la ora 21,00, la alegerile prezidenţiale, a fost înregistrată în judeţul Ilfov, respectiv 64,12% din totalul alegătorilor înscrişi în liste, în timp ce cea mai mică prezenţă la vot a fost consemnată în judeţul Satu Mare - 41,65 %.

Potrivit datelor făcute publice de purtătorul de cuvânt al BEC, Marian Muhuleţ, într-un număr de 20 de judeţe prezenţa la vot a fost superioară mediei calculate la nivel naţional.

Procente mai mari de prezenţă s-au înregistrat în judeţele: Teleorman –63,08 %, Mehedinţi –61,53 %, Dâmboviţa – 60,85 %,
Giurgiu – 60,56%.Participare mai redusă la urne s-a înregistrat în judeţele: Covasna –42,38%, Harghita – 44,18%, Maramureş – 47,25%, Vaslui – 48,22 %.

La referendum, în Bucureşti, 46,02% dintre alegători s-au prezentat la urne până la ora 21:00. Astfel, în sectorul 1 prezenţa a fost de 48,98%, în sectorul 2 - de 45,89%, în sectorul 3 - de 43,85%, în sectorul 4 - de 44,29%, în sectorul 5 - de 43,51% şi în sectorul 6 - de 50,08%.

Judeţele Ilfov (58,59%), Mehedinţi (57,17%), Giurgiu (56,98%), Gorj (56,04%) şi Olt (55,82%) au avut printre cele mai mari prezenţe la votul pentru referendum. Judeţele cu cea mai redusă prezenţă pentru referendum sunt Satu Mare (39,48%), Covasna (40,11%), Harghita (41,94%), Maramureş (45,36%) şi Vaslui (45,50%).

Prezenţa la vot la ora 19.00

Biroul Electoral Central a anunţat că 49,97% dintre alegători au votat la alegerile prezidenţiale până la ora 19.00, cea mai mare prezenţă la vot fiind înregistrată în judeţul Teleorman, iar cea mai scăzută în judeţul Satu Mare, în timp ce pentru referendum au votat 46,84% dintre cetăţeni.

Conform BEC, în mediul urban s-a înregistrat, până la ora 19.00, o prezenţă la vot de 47,21%, iar în mediul rural de 53,77%. Pentru referendum, prezenţa la vot a fost de 44,13% la oraşe, iar în mediul rural de 50,57%.

În Bucureşti, au votat 45,06% dintre alegătorii înscrişi pe liste. Astfel, în Sectorul 1 au votat 49,85% de alegători, în timp ce în Sectorul 2 prezenţa a fost de 45,04%,  în Sectorul 3 au votat 42,57% din alegători. Totodată, în Sectorul 4 s-au prezentat la  vot 44,03 % de votanţi, iar în Sectorul 5 prezenţa la urne a fost de 42,37 de procente şi în Sectorul 6 de 47,80%.

Cât priveşte prezenţa la referendum, în Bucureşti, 41,59% dintre alegători s-au prezentat la urne până la ora 19:00 ca să voteze cu privire la referendum. Astfel, în sectorul 1 prezenţa a fost de 45,09%, în sectorul 2 - de 41,94%, în sectorul 3 - de 39,13%, în sectorul 4 - 40,35%, în sectorul 5 - de 39,56% şi în sectorul 6 - de 44,41%.

Judeţele Mehedinţi (53,70%), Dâmboviţa (53,67%), Gorj (53,18%), Giurgiu (53,16%) şi Ilfov (53,09%) au avut printre cele mai mari prezenţe la votul pentru referendum, în vreme ce judeţele cu cea mai redusă prezenţă pentru referendum sunt Covasna (37,38%), Satu Mare (37,45%), Harghita (38,89%), Caraş Severin (42,54%) şi Maramureş (42,83%).

Până la ora 19:00, în cele 3.359 de secţii speciale de votare şi-au exprimat votul pentru referendum 396.485 de alegători, a mai precizat BEC. Astfel, cele mai multe voturi s-au înregistrat în secţiile de votare speciale din judeţele Olt ( 18.906 alegători), Dolj ( 17.464 alegători), Ilfov (15.079), Timiş (14.975), Cluj (14.626).

Prezenţa la vot la ora 16.00

Prezenţa la vot la alegerile prezidenţiale, la nivel naţional, înregistrată până la ora 16.00, este de 36,19%. La referendum, s-a înregistrat o prezenţă puţin mai mică, de 33,86%.

În Bucureşti prezenţa la urne pentru alegerile prezidenţiale era la ora 16.00 a fost de 32,42 % din cetăţenii cu drept de vot, în sectorul 1 înregistrându-se o pondere mai mare, în timp ce cea mai mică a fost în sectorul 5, anunţă BEC. Prezenţa la urne, la nivel naţional, pentru referendum era, la ora 16.00, de 33,86% din cetăţenii cu drept de vot.


În Bucureşti prezenţa la urne pentru alegerile prezidenţiale era la ora 16.00 de 32,42 % din cetăţenii cu drept de vot, iar pentru referendum, în Bucureşti, prezenţa la vot, până la ora 16.00, era de 29,89 %.

Conform BEC, în mediul urban s-a înregistrat, până la ora 16.00, o prezenţă la vot de 33,69%, iar în mediul rural de 39,62%, pentru alegerea preşedintelui, în timp ce pentru referendum s-a înregistrat o prezenţă la vot de 31,42%, iar în mediul rural de 37,21%.


Următoarea situaţie referitoare la prezenţa la vot se anunţă la ora 22.30.

Prezenţa la vot la ora 13.00

Prezenţa la vot la alegerile prezidenţiale, la nivel naţional, înregistrată până la ora 13.00, este de 20,9%. La referendum, s-a înregistrat o prezenţă puţin mai mică, de 19,62%.

În Bucureşti, prezenţa la urne pentru alegerile prezidenţiale era la ora 13.00 de 19,71 % din cetăţenii cu drept de vot, în sectorul 1 înregistrându-se cea mai mare pondere, iar cea mai mică a fost în sectorul 5, a anunţat BEC. La votul pentru referendum,  în Bucureşti, prezenţa la vot, până la ora 13.00, era de 18,29 %.

În mediul urban s-a înregistrat, până la ora 13.00, o prezenţă la vot de 20,12%, iar în mediul rural de 22,10%, în ceea ce priveşte votul pentru preşedinte.

Votul la referendum a înregistrat, în mediul urban o prezenţă la vot de 18,83%, iar în mediul rural de 20,71%.

Situaţia votului în secţiile speciale

Numărul persoanelor care au votat pentru prezidenţiale la cele 3.359 de secţii speciale a crescut, astfel încât până la ora 19.00 s-au prezentat la urne 429.946 de votanţi. Cele mai multe persoane care au votat  au fost la secţii din judeţul Olt–20.415 de alegători şi din judeţul Dolj–19.367  de alegători.

Biroul Electoral Central a anunţat că, până la ora 13.00, la nivel naţional, în secţiile speciale au votat pentru alegerea preşedintelui ţării 170.389 de persoane.

Cele mai multe voturi s-au înregistrat în secţiile de votare speciale din judeţele Ilfov - 8.965 alegători, Olt - 8.735 alegători, Dolj - 8.253 alegători, Teleorman - 7.007 alegători, Prahova - 6.393 alegători.

În ceea ce priveşte votul pentru referendum, BEC a anunţat că, până la ora 13.00, la nivel naţional, în cele 3.359 de secţii speciale au votat la referendum 157.264 de persoane.

Cele mai multe voturi s-au înregistrat în secţiile de votare speciale din judeţele: Olt - 8.117 alegători, Dolj - 7.467 alegători, Ilfov - 7.401 alegători, Teleorman - 5.977, Prahova - 5.835 alegători.

Se cuvine menţionat faptul că cea mai mare prezenţă de vot, în secţiile speciale  a fost constatată în judeţele unde preşedinţii consiliilor judeţene sunt din PSD. Este vorba desprejudeţele Olt, Dolj, Teleorman şi Prahova.

Prezenţa la vot la ora 10.00

Prezenţa la vot la alegerile prezidenţiale, la nivel naţional, înregistrată până la ora 10.00 era de 6,17%. La referendum, se înregistrase o prezenţă mai mică, de 5,75%.

În mediul urban prezenţa la nivel naţional a fost de 5,55% în mediul urban şi 6,88% în mediul rural. La votul pentru referendum, prezenţa a fost de 5,26 % în mediul urban şi 6,42% în mediul rural.

La alegerile pentru Parlamentul European prezenţa la vot în ziua scrutinului, până la ora 10.00, a fost de 2,79% din numărul total de alegători, iar pentru Legislativul României de 3,66 la sută.

La alegerile pentru Prezidenţiale în 2004, prezenţa la vot în ziua scrutinului, până la ora 9.00, a fost de 1,27%.

Prezenţa la vot a scăzut constant, din 1990 încoace

Pe 20 mai 1990, aproape 15 milioane de români îşi alegeau preşedintele în ziua care a rămas în istorie drept "Duminica Orbului". După aproape 20 de ani, sătui să aleagă "răul cel mai mic", tot mai puţini români s-au prezentat la vot.

Pe parcursul zilei, evz.ro vă ţine la curent cu prezenţa la vot şi vă oferă, pentru comparaţie, datele privind alegerile din 1990, 1992, 1996, 2000 şi 2004. Reprezentanţii Biroului Electoral Central vor face primele estimări privind prezenţa la vot la ora 11.30.

20 DE ANI DE DEMOCRAŢIE

Data/ Ora   10.00   12.00   14.00   17.00   20.00
  21.00
                   
   
1990
20 mai
  -   -   -   -   86,19%    
                         
1992
27 sept
  -   -   -   -   76,29%    
                         
1996 (I)
3 nov
  10,12%   20,86%   38,16%   57,50%   70,45%    
                         
1996 (II)
17 nov
  10,26%   -   33,86%   60,09%   71,70%    
                         
2000 (I)
26 nov
  3,22%   10,88%   27,25%   44,02%   56,52%    
                         
2000 (II)
10 dec
  2,71%   9,93%   24,16%   38,68%   50,39%    
                         
2004 (I)
28 nov
  3,16%   10,70%   27,18%   43,76%   57,13%    
                         
2004 (II)
12 dec
  2,80%   9,94%   25,09%   40,15%   53,33%    
                         
2009
22 nov
   6,17% (P)
 5,75% (R)
   20,9% (P)
19,62% (R)
       36,19% (P)
 33,86% (R)
   49,97% (P)
 46,84% (R)
  53,52% (P)
50,16% (R)

* P - alegeri prezidenţiale
   R - referendum

Notă:

  • La alegerile de astăzi a treia informare a fost făcută la ora 16:00, iar a patra informare la ora 20.30 
  • În primul tur din 1996, a treia informare a fost făcută la ora 15.00, iar a patra la ora 18.00
  • În al doilea tur din 1996, a treia informare s-a făcut la ora 18:00
  • În primul tur din 2000, prima informare s-a făcut la 09.00, iar a doua la 11.00
  • În al doilea tur din 2000, prima informare s-a făcut la 09.00, iar a doua la 11.00
  • În primul tur din 2004, prima informare s-a făcut la 09.00, iar a doua la 11.00
  • În al doilea tur din 2004, prima informare s-a făcut la 09.00, iar a doua la 11.00
 
Comentarii | Spune-ti parerea
  1. E de bine!

    de Minerul(Vizitator), sâmbătă, 21 noiembrie 2009 - 22:22

    Prezenta la vot va fi intre 65%-75%.Cine are curaj sa parieze? In turul II,aceasta va cobori la 50%-58%.Cine va iesi Presedinte?In turul II se vor califica Basescu si Antonescu.Castigatorul final va fi Antonescu cu un scor de 56% la 44%.Marja de eroare de 2%.

    1. Gresit

      de Pishicheru(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 10:09

      La suspendarea presedintelui au votat peste 4 mil. de romani pentru el, la o prezenta de sub 50%. La o prezenta de 10 mil., e suficient sa voteze 5 mil. pentru Basescu, adica cu putin mai multi ca atunci si gata, nu mai avem al doilea tur! E ceva foarte posibil!

    2. Eu estimez ca

      de Ioan, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:23

      prezenta la vot va fi cam de 60-65 la suta in runda I si cam la fel in runda II. Dar se poate si mai bine. Cat despre castigator, nu stiu: totul este posibil: mergeti si votati !!

    3. Pishicheru

      de George(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:49

      ia intreaba-i tu pe aia care au votat pt suspendare cati mai voteaza ACUM cu base! Personal,nu cunosc pe NIMENI care sa voteze cu base, desi aproape toti l-am votat data trecuta ca presedinte. A crescut in schimb nr celor care voteaza cu geonelu. Lumea-i naiva.Il schimba pe ilici cu base,apoi pe base cu geoana. Daca stai in schimb sa te uiti,dupa revolutie,SINGURA perioada cand am dus-o mai bine a fost sub guvernarea liberala a lui tariceanu. Asa cum il critica toti,rezultatele au fost bune pt romani. Acum,in afara de firmele lui cocos, videanu, umbrarescu,ritzii,casuneanu si alti cotizanti si membri pdl, RESTUL romanilor o duc prost. In discursul sau presedintele (inca) a avut aceleasi replici: o sa fac,o sa dreg...a avut cinci ani si trei guverne la dispozitie si n-a facut nimic,ba din contra,anchetati sunt tot oameni de-ai lui . Cand i-a intrebat antonescu de ce n-au facut treburile astea inainte (si geoana si base),s-au dat raniti.PA

    4. Pt Pisicherul.

      de Andradda(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:52

      Datele arata cu totul altfel, conform declaratiilor oficiale BEC.
      Vot Nr. voturi Procent
      DA 2.013.099 24,75%
      NU 6.059.315 74,48%
      Voturi invalide 62.858 0,77%
      Total (prezenta la vot 44,45%) 8.135.272 100.00%
      Nr. alegatori cu drept de vot 18.301.309
      Sursa: Biroul Electoral Central

    5. Mergeti la vot!!!

      de Alex(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 16:08

      Oameni buni, nu lasati statistica sa imparta voturile!
      Geona presedinte?
      Basescu presedinte?
      Aici am ajuns?
      Mergeti la vot...votati cel putin o data in viata omul nu partidul. Parintele nu fatarnicul. Crin Antonescu nu o coala de hartie (Geoana) ori un numar de pe tricou (Basescu).
      Crin Antonescu presedinte. Mergeti la vot.
      E posibil!

    6. pt postacu de pisicheru

      de Anti Gelu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:44

      helooooo, echipa de postaci penele in actiuneeeee.
      Coane, daca tu esti atit de fraier incat sa crezi ca un presedinte poate dicta o directie politica sau economica in tara, esti naiv si cam singurel. Sau zelot si postac PNL.
      Cine e responsabil de toate crizele politice? Ca spui ca ai votat in 2007 cu Baselu...oare acum nu e aceeasi situatie? Ce s-a schimbat? Antonelu e un Oprescu mai spalat si cu plete, dar tot mistocar, zero abilitati si doar fata de smeker de bucuresti de el. In spate tot altii stau, asa cum stau si la Gioni.
      La Baselu crede-ma ca nu au curajul sa stea nimeni.
      Da, si PD-L e la fel de corupt si murdar ca si restul de partide politice, dar acum eu nu aleg PD-L, ci imi aleg presedintele. Si inca unul care da de pamant cu oricare sare calul...ca o fi pdl sau pnl sau alt partid.
      Deci...ma duc la vot, pina nu se inchide consulatul.

    7. pul

      de tulcea(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 18:05

      miCA Corectie - Antonescu are fata de smecher de Tulcea

    8. Anti Gelu

      de Gelu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 18:10

      problema e ca base nu da de pamant cu cei care INCALCA LEGEA,ci cu cei CARE I SE OPUN LUI. De ex.: fratii paunescu,ritzi,udrea,videanu,celebrii asfaltatori casuneanu si umbrarescu incalca legea dar ei NICIODAT NU SUNT POMENITI DE BASE. In schimb,cei ce i se opun,sunt cei mai mari dusmani ai tarii. Cum de n-a condamnat comunismul cand era pcrist de frunte si beneficia de sistem? Cum de nu l-a condamnat pe ilici si voiculescu can era cu ei in fsn?Ba mai mult,cu ambele maini a tras ca sa fie min transporturilor (numit in aprilie 91-luna in care au inceput sa dispara corabiile de tonaj mare ale romaniei),apoi deputat fsn din 92. Apoi,n-are nicio problema sa fie ministru cdr,ca apoi,cand balciul sse sfarseste,sa-i critice.Apoi s-a aliat cu liberalii, ba mai mult si cu partidul lui voiculescu (atunci, ACEEASI constitutie l-a determinat sa numeasca premierul impus de MAJORITATEA PARLAMENTARA). Cand astia n-au facut ce-a vrut,au devenit rai.

    9. turul II

      de kayol10(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 20:39

      Raspuns pentru Pisicheru: prietene, pt a nu mai fi nevoie de turul II, ar trebui ca un candidat sa obtina 50% 1 din numarul celor inscrisi pe liste, deci ar trebui sa primeasca aprox 9 milioane voturi. Ori de-abia prezenta la vot se apropie de acest numar. Hai prietene du-te la turul voi sa alegi intre geoana si antonescu :-)

  2. Risc de contaminare?

    de awd(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 00:50

    Eu cred ca ar trebui sa fim foarte atenti cand mergem maine la vot, deoarece adunarile de acest fel prezinta UN MARE RISC DE CONTAMINARE, sunt curios daca s-a luat vreo masura in aceasta privinta la sectiile de votare, adica lumea de acolo macar poarta masti, sau macar vor da cu vreun un dezinfectant din cand in cand???
    Ca totusi in incaperea aia intra cateva sute de oameni intr-un timp relativ scurt, si vorba aia daca vreunu din noi prinde raceala nu vine nici un "candidat" sa ne intrebe de sanatate.
    Asa ca acum stau si ma gandesc...oare se merita sa ma risc, ce face statul ca sa ma protejeze pe mine...alegatorul???

    1. Riscul imbolnavire e mare, stati acasa!!!

      de Fred(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 02:03

      E cel mai bun lucru, nr. de cazuri de imbolnavire, de gripa porcina, sigur va exploda, iar cum RO are finantele pe zero, medicamente ioc, vaccine ioc, deci cel mai logic e de ramas acasa.

    2. risc de imbecilizare

      de Marcu Anton Lute(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 08:06

      Imbecilitatea se transmite si ea, nu-i asa? Circula pe web. Si cui foloseste ca oamenii sa stea acasa? In nici un caz lor, ci camarilei adunate la Cotroceni.
      Da, stati acasa toti votantii lui Base, Geoana, Vadim. Toti smucitii, inclusiv acesta care a venit cu propunerea.

    3. ...

      de mdm(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 09:16

      n-ai treaba cu realitatea!

    4. @awd

      de Bombonel Bombita, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:05

      Amandoi sunteti dusi cu pluta. Psihozele astea cu gripa porceasca si cu Basescu cel mai mare rau din Romania arata gradul de cultura si civilizatie din tara noastra. Asa cum e sigur ca n-o sa crapam de gripa, la fel de sigur este ca o sa iasa Basescu. Daca nu azi, peste 2 saptamani, si asta din cauza contracandidatilor care care sunt de r***t si nu sunt in stare sa lege cateva cuvinte intr-o propozitie. Iar daca (cu mare greutate) reusesc, nu spun cat sunt ei de buni ci cat de prosti sunt adversarii. Aproape ca meritam sa-l avem pe Jiji presedinte. De-aia refuz eu sa votez. Nu mai am chef sa ma amestec cu gloata.

    5. Lipseste ceva din subiect

      de Bombonel Bombita, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:20

      postarea era adresata lui "awd

  3. Nu are importanta...

    de geo(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 06:30

    ... cine este "ales". Cu astfel de specimene sunteti pierduti pe urmatorii cel putin cinci ani... Nici mai departe tot nu veti "invata lectia" primita acum 20 de ani.Veti vedea.

    1. Desigur

      de weizenegger(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:36

      Ai perfecta dreptate!!!

  4. Procente

    de lalmanager(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 08:58

    Turul I - Traian Basescu - 32%, Mircea Geoana - 23%, Crin Antonescu - 19%
    Turul II - Traian Basescu - 53%, Mircea Geoana - 47%

  5. geoana facut praf in turul 2

    de sergiu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 10:03

    marinarul il face praf pe geoana in turul 2!in 2004 nastase 7 case era mult mai puternic decat geoana astazi si tot a pierdut in fata lui basescu.

    1. GEOANA NU INTRA IN TURUL II

      de Mircea(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:32

      Prostanacu Geoana nu intra in turul II! De asta votam Crin Antonescu, ca sa-l blocam pe Geoana.

    2. Vina PNL

      de A.G., duminică, 22 noiembrie 2009 - 21:00

      si in principal a lui tariceanu, care s-a supus indicatiilor lui Patriciu care sponsorizase si PNL si PSD la alegeri asa pentru intarirea democratiei, ca PSD mai are un cuvant de spus in politica romaneasca, fara Tariceanu care a cheltuit toti bani disponibili de a bagat tara in criza numai sa aloce bani colegiilor PNL si PSD pentru cumpararea de voturi, Geoana iesea chiar si la Dabuleni pe locul trei.

  6. solutie

    de vot multiplu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 11:41

    la sectiile de votare speciale se impunea retinerea Actelor de identitate ale votantilor pentru 24 ore de catre organul de politie

    1. Alta solutie

      de Bombonel Bombita, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:06

      Sa le taie cate o mana

    2. este interzis retinerea C.I.

      de dan(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:15

      Conform O.U.G. 97/2005 privind actele de identitate ale cet. romani coroborate cu H.G. 1375/2006 de aplicare a normelor, este interzis darea, lasarea, confiscarea actului de identitate a cetatenilor romani....asa ca nu merge

  7. Miza mare

    de StefanB, duminică, 22 noiembrie 2009 - 11:49

    Se pare ca prezenta la vot va fi de peste 60%. Interesant!

    1. Se pare ca POATE sa fie peste 60 la suta

      de Ioan, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:31

      Dar competitia este stransa, totul este posibil. Sa iesim la vot!

    2. E bine si asa

      de Anticontra(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:21

      Important este sa nu treaca de 100%.

  8. Cel mai bun

    de Nelutu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 11:50

    Din "Marea confruntare s-a vazut clar:Cei doi au avut un mesaj imperativ, fara solutii,toate expuse intr-un limbaj de lemn. Este adevarat ca experienta si-a spus cuvantul. D-l Basescu parca a fost inginer; toate le-a punctat clar si precis si va invinge. Prezenta la vot va fi acceptabila, deoarece actualul guvern a dorit acest lucru si prin fixarea datei alegerilor.

    1. ...se pare ca inginerul,...

      de DiStefano, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:21

      ...e un biet marinel jucaus, care de atata precizie a dus pensia medie la 1800 ron cand ea in realitate daca depaseste cu ceva 700 ron !!!...la el, marinelu jucaus, experienta-si spune cuvantul in minciuna si diversiune !!!

    2. Nelutule,

      de George(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 16:12

      ia zi tu o singura chestie CONCRETA pe care-a zis-o presul,in afara de : nu voi face... sau,in functie de situatie,voi face... Cand l-au intrebay ce-a facut, stii cu ce s-a laudat? NUMAI cu chestii pe care le-a facut guv. nastase (si la care el doar a taiat panglica) sau facute de tariceanu (marirea pensiilor, lucru pt care l-a CRITICAT pe tariceanu dar acum se LAUDA ca fiind realizarea lui-asta spune mult despre caracterul unui om). De asemenea,presul a uitat sa spuna ca EL A SEMNAT IN NUMELE ROMANIEI RENUNTAREA LA ORICE PRETENTIE LA TERITORIILE ROMANE DIN UCRAINA, ocazie cu care NICIODATA acestea nu vor mai putea fi ale noastre. Ce zici de realizarea asta? Ce zici ca la inceputul lui 2009 spunea ca nu va fi criza in Romania?Sau ca avem cel mai eficient program anticriza din Romania? Omul e un nimic,scandalagiu si betiv,doar gura e de el...

    3. bai georgicule

      de moneoz(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:14

      insula serpilor a fost facuta cadou ucrainenilor de catre altii, asa pentru cultura ta gnerala...

    4. moneoz

      de George(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:53

      taranete,eu vorbeam de N. BUCOVINEI SI DE CELE TREI JUDETE DIN SUDUL MOLDOVEI. Sau dupa geografia pdlista,cernautiul era in insula serpilor? La fel si judetele Cahul, Bolgrad si Ismail ? La astea A RENUNTAT BASE PRINTR-O SIMPLA SEMNATURA CARE A ANGAJAT ROMANIA si A ANULAT ORICE SANSA DE A REFACE GRANITELE ROMANIEI. Daca cu Basarabia mai e o sansa, RESTUL S-AU PIERDUT.La fel si cu cadrilaterul,la bulgari. Ai priceput acum?Diversionistule,vii iar cu rahaturi din astea evazive doar sa distragi atentia de la REALITATEA PE CARE AM PREZENTAT-O. Astea sunt fapte facute de baselu, nu eu sau orice alt roman.Nu era mai bine sa fi facut referendum atunci,PENTRU O PROBLEMA CE VIZA GRANITELE TARII? Am uitat,atunci nu erau alegeri si nu avea niciun rost.Omul e un marsav si un profitor. ABSOLUT TOATE ORANDUIRILE SOCIALE DIN ULTIMII 30 DE ANI,DE TOATE A PROFITAT BASELU SI TOT TIMPUL A FOST PRINTRE CEI CE AU CONDUS.Nici ilici n-are asa performante!

    5. George esti un nemernic!

      de Axl Rose(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 23:13

      Tu esti diversionistul, Basescu nu a semnat nici un act de renuntare a acestor teritoii imbecilule, Romania a castigat dreptul asupra insulei Serpilor si delimitarea plafonului continental in fata Ucrainei, insula este a noastra acum! BOMBALAULE!

  9. procente...

    de Crimson(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 11:58

    Turul I: Basescu 31% Geoana 26% Antonescu 23%
    Turul II: Basescu 53% Geoana 47%

    1. @DiStefano

      de giga contra(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 13:20

      Se pare ca pentru unii cifrele trec pe langa ureche... Era vorba de salariul mediu, Intunecimea Ta, de 1800 ron, nu de pensia medie... Multi vad, putini pricep.

  10. Transilvania pe ultimul loc

    de Mihaela, duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:22

    Rusine! Sa nu ne mai plangem daca ii lasam pe cei din Teleorman sau Dambovita sa hotarasca in locul nostru.

    1. Maghiarii

      de sicu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:36

      au prezenta slaba pt ca nu sunt interesati.

    2. nu va suparatzi doamna

      de dusu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:31

      da aia primesc ceva bani daca merg,noi ce?un alt escu

  11. degeaba

    de realist(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 12:35

    comentati degeaba daca nu faceti nimic.o s atraiasca romanii mai bine daca iese unul din candidati?nu! asa ca nu mai pierdeti timpul cu procente si pronosticuri,apucati-va de ceva munciti zbateti-va si nu mai asteptati sa va de acineva ca nu o sa va dea nimeni.

    1. nu-i chiar asa

      de mugur(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:41

      Ai dreptate doar intr-un sens...insa ca sa te simti bine si sa beneficiezi de munca ta trebuie sa ai si un cadru corect in care sa te desfasori...ceva trebuie sa se schimbe in Romania,fiecare trebuie sa mearga la vot si sa-si expuna parerea,atat cat pricepe fiecare din procesul politic in acest moment...

  12. THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY

    de Hector(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 13:31

    Acest film a jucat azi la ora 9:00 la Realitatea TV. Distributia a fost urmatoarea: The good - Antonescu - s-a prezentat la vot ca un om obisnuit (simplu, dupa vorba, dupa port); The bad - Basescu - dictatorul naibii (inca de la prima ora sectia, dar si strazile alaturate, erau pline de SPP, militieni, etc; reiesea ca erau majoritari fata de votanti); The ugly: manipularea "realitatii" (TV).

    1. the ugly

      de Bea(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:38

      Ma uit la irealitatea si-mi dau seama cum sta votarea; sunt cam disperati si au chemat-o in ajutor si pe autoarea de scrisori paracioase de la cotidianul.

    2. Neobiectivitatea Realitatii

      de Daniel Clipa(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 16:05

      Este aproape incredibil pentru mine, cum intr-un timp relativ scurt (aproape toti) cei care lucreaza la acest post de televiziune, au trecut cu arme si bagaje in tabara celor "anti-Base". Si perceptia mea sincera si totodata ceea ce-mi placea la acest post de televiziune era ca si dinainte de alegerile din 2004, si chiar cativa ani dupa..., in mai toate emisiunile, talk-show-urile, etc, prin personajele care erau invitate, se incerca a se crea un echilibru. In acest an insa, am vazut cum mai intotdeauna Basescu iesea sifonat sau cu o imagine negativa din felul in care era prezentat de moderatori sau invitati. Si felul in care erau intrerupti cei care erau de partea lui Basescu. Nu mai vorbesc de emisiunea lui Tanase si Dinescu! Parca era o alta Antena 3! Acum stau si ma intreb cum vor merge mai departe in cazul in care dl. Basescu va castiga alegerile.

    3. @Daniel Clipa

      de GeorgeP(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:40

      S-au schimbat foarte multi redactori la Realitatea. Turcescu care e mai echilibrat, a cam fost trecut pe linie moarta si au aparut tot felul de specimene ciudate gen Ciuvica, etc.

  13. Fara 'ESCU !

    de Milica(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 13:34

    A venit momentul ca ROMANIA si ROMANII sa iasa de sub blestemul, domnia si papucul lui 'ESCU : CEAUS-ESCU, ILI-ESCU, CONSTANTIN-ESCU, BAS-ESCU !

    1. Esti cumva

      de sicu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:39

      de-a lui "oana"?

    2. Milica!! ai uitat doi -ESCU..

      de Flo(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:48

      de la Antonescu!!! si de la IliGeonescu... ;)

    3. potarca cernea si votul de aur

      de The Gigi the Golden Boy(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:53

      de aceea votati Constantin Ninel Potarca

    4. de aceea

      de alias(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:49

      votati VADIM ;)

  14. JOS COMUNISMUL!

    de Vulturul(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:36

    BASESCU PRESEDINTE, ANTONESCU PREMIER! Singura varianta acceptabila!

  15. alegeri

    de gigel(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:42

    eu cred ca o sa iasa geona din primul tur e parerea mea !!!!

  16. NU VOTATI LA REFERENDUM!

    de Matei(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:43

    Cereti buletin doar pentru presedinte! Respingeti referendumul bolsevic!

  17. REZULTATE ORA 13: GEOANA E PE DUCA!

    de Costin(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:53

    Institutul de sondare CURS, il da pe Traian Basescu pe locul intai cu 30%, in timp ce Mircea Geoana este cotat la 27%, iar Crin Antonescu la 23%.
    Si deocamdata s-au dus la vot doar tzaranii si pensionarii. Electoratul lui Crin de-abia acuma vine!

  18. Crin nu va prinde turul 2

    de Andradda(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 14:57

    Asta este clar. Crin nu are cum sa intre in turul 2. In turul 2 va intra Geoana, batut mar de Basescu!

    1. Geoana nu prinde turul II

      de XXX(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:01

      Antonescu il face praf pe prostanac si intra in finala alaturi de Basescu!

  19. buna

    de aaa(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:02

    asta cu sondajele de opinie e cea mai mare prostie! pt ca vot nu se prezinta sondajele ci romanii! ele se realizeaza pe un esantion de 1 mie si ceva de persoane si la vot se pot prezenta 18 mil! nici eu nu cunosc pe nimeni sa voteze cu base si totusi e pe primul loc in sondaje! cum e posibil?

    1. Mai iesi din casa

      de bbb(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 16:27

      Si o sa cunosti

    2. Ce sa iasa din casa

      de GeorgeP(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:33

      Din caverna mai degraba :))

  20. Hmmmm......

    de COSTY_CT(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:03

    CCSB: TB – 30, MG – 28, CA – 22
    INSOMAR: TB – 30, MG – 30, CA – 22
    CURS: TB – 36, MG – 30, CA – 22
    CSOP: TB – 36, MG – 30, CA – 22

  21. REZULTATE: CRIN APROAPE DE TURUL II

    de Rezultate ora 13:30(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 15:04

    CSOP, ora 13:30: Traian Basescu - 33 %, Mircea Geoana -28 %, Crin Antonescu - 23%
    CURS, ora 13:30: Traian Basescu - 32 %, Mircea Geoana -26 %, Crin Antonescu - 22%

  22. frauda grosolana prin mass-media

    de mirica(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 16:39

    Atentie mare! Se incalca legea electorala de catre trustul Realitatea. Au prezentat pe saitul lor exitpoll neoficial de la ora 13:

  23. Ce sa mai....

    de Sergiu(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 16:43

    VADIM TUDOR PRESEDINTE!!!

    1. asa-i

      de ghe.(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:45

      Vadim macar o saptamana, chiar si 2 ore presedinte ar fi ceva de povestit si stranepotilor!

  24. spaga electorala

    de crap(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:17

    solutia e simpla. luati ce vi se ofera si votati cum doriti. in definitiv ce palma mai strasnica pomenii electorale decat a lua ploconul mituitorului ptr votul dat adversarului?

  25. Toronto e cu Basescu!

    de Cristi-Toronto(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:17

    Putinii romani de aici care mai sint interesati de tara mama, vor vota cu Basescu...E foarte clar ca alta solutie nu exista,din pacate...Care e alternativa? Geoana=Iliescu=Hrebenciuc=Vanghelie sau Antonescu=Patriciu=Voiculescu=Vintu...No thanks!
    Raminem cu marinarul...Plecam acum spre sectia de votare(555 Richmond St) 5 baieti...Orice vot conteaza...

  26. alegeri 2009

    de pop carmen(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:20

    care sunt rezultatele de la ora 17?

  27. prezenta la vot ?

    de sono(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 17:31

    60 % e apocaliptic, nu o sa vedem un asemena procent. Poate 50 %, dar nici asta nu cred.
    Am fost la Brussels la vot, coada la ambasada era de 2 ore.Cred ca vor vota cam 4000 de romani azi la Brussels.
    Din pacate majoritari erau basescieni, nu pot sa-mi explic cum de este posibil asa ceva.
    Poporul are intotdeauna dreptate.

  28. VADIM

    de alias(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 18:10

    Vadim tudor asta ne trebuie

  29. TRIST;DAR ADEVARAT....

    de BUREBISTA(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 18:11

    Cànd va exista un candidat,cu un plan de guvernare stabil si care va vorbi pe intelesul oamenilor de rànd(càci majoritatea electorilor nu inteleg o boabà de politica s.f. a politicilor analfabeti) atunci vom vota eu si ceilalti romàni din italia.Pentru noi,durerea e mult mai mare ,vàzànd de aici procesele de destabilizare economicà puse in practicà de o politicà mafioasà si criminalà.Voi nu và mai jucati cu sondajele,dar gànditi-và cà cel ce va "càstiga "alegerile e doar un montaj a marilor lobby prezente in Tarà. Oricum va fi mult mai ràu ca inainte càci acesta este blestemul poporului romàn.Romània, pentru a se alinia cu celelalte civilizati ,are nevoie de un nou lider,pe care il veti cunoaste doar in momentul potrivit.Dar pànà atunci vom suferi amarnic.NU ESTE O PROFETIE;DOAR NEPLACUTUL ADEVAR AL ROMANIEI.

  30. MOSCOVITUL E PE DUCA!

    de REZULTATE ORA 16(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 18:12

    Orele 16:
    Traian Basescu - 30%
    Mircea Geoana - 26%
    Crin Atonescu - 25%
    Veniti acum cu totii la vot sa-l scoatem definitiv pe agentul kgb-ist Geoana din cursa! Sunati-va rudele si prietenii care n-au fost la vot, sa vina sa voteze Crin! Daca sunteti fani Basescu si n-ati ajuns inca la vot, votati Antonescu, fiindca Basescu e detasat in turul II. Un vot pentru Crin e un vot impotriva Mafiei bolsevice a lui Ilici, Hrebe si Vanghelie!

  31. Vaporul esueaza

    de axxa(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 18:49

    TB25%: MG 35%; CA40% Visul majoritatii!!!!!!!!

    1. Delirum tremens...

      de GeorgeP(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:32

      ...mai degraba. Ai luat-o razna neica.

  32. alegeri

    de ana(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:30

    imi pare tare rau ca aici in Vancouver (BC) nu putem vota. E prea departe sa ne fi facut si noua o sectie de votare ? suntem 15000de romani aici in vestul Canadei.
    Eu sunt fan Traian Basescu,dar ar fi fost voturi pt toti candidatii............

  33. Incredibil

    de Mea(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:37

    Este incredibil ce se intampla in scumpa noastra tara!Dupa cate a facut Basescu 'pentru' tara asta, reuseste sa intre in turul II? Refuz sa cred cat de multi oameni se complac intr-o situatie care ne duce tara intr-o mare gropa! Este incredibil cum minte Basescu de la o zi la alta si totusi cineva pune stampila cu votat pe P.D.L.! Iar Geoana are nevoie de biletele pentru un raspuns ironic!Doamne in ce tara traim! Sunt deprimata din cauza ca Basescu intara in turul II. Inca refuz sa cred!Daca intra imi este clar: TRAIM IN TARA PE CARE O MERITAM! Iar astia care ies in strada sa faca greva,sa ramana in acasa,ca au ceea ce merita! Asta este parerea Mea!

    1. Incredibil

      de GeorgeP(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 20:11

      Postacii vor ramane fara slujba in curand! Incredibil...

  34. VOTATI CRIN ANTONESCU!

    de Anka(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 19:52

    Eu sunt din PDL dar am votat Crin Antonescu pentru ca sa strivim raul bolsevic in fasa! Nu va lasati pe turul II, ca atunci alegerile vor fi fraudate total, daca intra moskovitul Geoana in finala. Votati acum impotriva lui Geoana! Votati Crin Antonescu!

  35. DA la referendum

    de andrei c(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 20:43

    Prezenta la vot va fi de peste 50% atat la prezidentiale cat si la referendum.170 de parlamentari au zburat.Suntem pe drumul cel bun.

    1. Prezenta la vot ar fi fost mai mare

      de Ioan, duminică, 22 noiembrie 2009 - 23:14

      Daca toti cei care au intentionat sa vooteze (au venit la vot) ar fi putut sa voteze. Din cauza insuficientelor organizatorice, multu au renuntat duca ce au stat la coada. Altii - in Diaspora de ex - nu au avut un birou de vot in apropiere, nici un mod de a vota la distanta (electronic). In plus, debandada din multe locuri din judetele din sud este inacceptabila si rusinoasa si revoltatoare. Cei responsabili trebuie sa plateasca, inclusiv prin puscarie. Aceste neajunsuri TREBUIE rezolvate pentru turul II, de organizatorii alegerilor, macar la nivel elementar. Si in cateva zile se ne arate clar care au fost pronlemele si care este solutia concreta pregatita pentru fiecare din ele. In orice caz, noi avem de mers la vot in turul II, sa nu lasam pe altii sa voteze ilegal in locul nostru (fie ca niste derbedei buni de spanzurat, fie ca niste oameni tristi manipulabili pentru o prajitura).

  36. Este jaf pe fata

    de Ionutz(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 21:54

    Asta este ultima oara cand voi mai merge la vot...
    Fie ca votezi cu becali sau geoana, presedintele actual o sa aibe un al doilea mandat => voturi mincinoase si trucate. Nu mai mergeti la vot va duceti degeaba tot acelasi om prost si nenorocit iese... e un fel de comunism doar ca este denumit altfel.
    Si sa imi fie cu iertare dar romanul este PROST si trebuia sa ramanem in comunism macar asa nu ne mai minteau pe fata

  37. REFERENDUMUL NU E VALID

    de Marius(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 22:41

    Trebuie sa fie 50% 1 voturi VALABIL EXPRIMATE, nu prezenta la urne! Cu voturile anulate referendumul va cadea!

    1. referendum

      de motanul din miciurin(Vizitator), duminică, 22 noiembrie 2009 - 23:12

      Cred ca nu ai inteles; ca sa fie validat, este necesar sa se prezinte la vot 50% 1 din numarul total de votani (inscrisi pe liste) si se pare ca au fost 50.16%, iar dintre acestia fi fi fost deacord 50% 1

  38. prezenta la vot

    de arad(Vizitator), luni, 23 noiembrie 2009 - 07:30

    poate a fost peste 50%, dar eu stiu cel putin 2 persoane care nu au cerut buletine pentru referendum, deci au votat impotriva referendumului marinarului, deci numai la Presedintie!!! De unde stie marinarul ca toti care au votat la Presedinte au votat si la Referendum?